نماد عقاب در دفینه یابی

نماد عقاب در دفینه یابی | نماد شاهین در دفینه یابی

نماد عقاب در دفینه یابی | نماد شاهین در دفینه یابی

عقاب در تمام دوران ها از گذشته تا الان سمبل قدرت و قوت بوده است. عقاب نماد رب النوع زمان باستان، زئوس بوده است. در طول تاریخ و در اکثر تمدن ها این پرنده به عنوان نماد قدرت،آزادی و اقتدار شناخته می شده است. در زمان روم باستان ، بیزانس و سلجوقیان،عقاب در شکل های مختلفی نشان داده می شده است، به عنوان مثال می توان عقاب دو سر، عقاب با بال های باز یا با بال های بسته و اشکال متفاوت دیگری نظیر این ها را نام برد. عکس عقاب باید در محل های مرتفع و صخره ای قرار گرفته باشد. این گونه نماد ها گاه بصورت مجسمه این پرنده و گاه بصورت برجسته کاری بر روی سنگ ها هستند.

نماد عقاب در دفینه یابی
نماد عقاب در دفینه یابی

در هنگام مشاهده کردن نماد عقاب در گنج یابی به نکته های زیر دقت کنید :

  • مجسمه عقاب نشسته یا در حال نشستن است
  • بالهای آن باز است یا بسته
  • با چنگالهاش چیزی گرفته است یا نه؟ مثل مار یا شکار دیگر
  • سر و منقار عقاب به چه سمتی است
  • چند عدد عقاب در این سمبل میبینید

عقابی که به صورت تکی نشسته و در درون چنگالش شکار دارد و بالهایش بسته باید به مسیر نوک و چشمهایش توجه کرد عقاب بیشتر راست و چپ را نگاه میکند در دور دست … چهار حالت وجود دارد:

  • مسیر چشم راستش را دنبال کنید تا در فاصله ۴۰۰ -۶۰۰ متری به یک تپه برسید
  • مسیر چشم چپش را دنبال کنید تا در فاصله ۴۰۰ -۶۰۰ متری به یک تپه برسید
  • در صورتی که عقاب به جلو نگاه کرد در فاصله ۴۰۰ -۶۰۰ متری به یک تپه برسید
  • بعضی مواقع زیر عقاب را تا ۵ متر حفر کنید .

اگر بر بالای عکس عقاب نقش صلیب نیز وجود داشته باشد، به احتمال فراوان این گنجینه متعلق به زمان روم یا بیزانس می باشد. علامت صلیب اشاره به دفینه و گنج  دارد. امکان دارد قبر پادشاه در آن مکان باشد. اگر عقاب با بالهای باز به تصویر کشیده شده باشد، این ثروت پس از مرگ شخص و به منظور یادبود او دفن شده است.

وقتی نماد عقاب در گنج یابی بر روی زمین دیده شد و نه روی ارتفاعات بدین معنی است که عقاب از ارتفاع برای شکار به سطح زمین آمده بنابراین اون شکار (دفینه) خیلی به آن نزدیک و زیر پنجه و یا در روبرو نگاهش در نزدیکترین نقطه قرار دارد. ولی اگر روی زمین و در حال شروع پرواز و با بال باز دیده شد یعنی شما با فاصله بیشتری روبرو هستید. اگر بال بسته و سر پایین بود یعنی شکار انجام شده و دفینه بدون شک زیر نماد قرار دارد.

توضیحات تکمیلی در مورد نماد عقاب در دفینه یابی :

اگر تصویر عقاب به شکل کنده کاری شده باشد، معنادار نیست و سمبل حکومتی می باشد و در اینجا باید به دنبال علایم کنده کاری شده دیگری بگردیم که آنهانیز ما را به مکان گنج راهنمایی خواهند کرد.مار نیز می تواند به عنوان نشان دوم وجود داشته باشد.

اگر چشمان عقاب بیش از حد معمول برجسته شده باشد در این حالت نیز باید احتمال وجود گور پشته را در نظر گرفت. سنگ شبیه عقاب – تصویر عقابی که سر آن خمیده و رو به پایین باشد، تصاویری برجسته هستند که در اجتماع های ارمنی – رومی و بخصوص در کلیساها و میادین شهرهای آنان قرار داده می شده است و مفهوم « سر سلجوقیان را خم کردیم »را به همراه داشته است.

برخی از محصولات ما :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب