بهترین گنج یاب پالسی

بهترین گنج یاب پالسی

بهترین گنج یاب پالسی موجود در بازار

همان طور که می دانید بیشتر دستگاه های فلزیاب از فناوری VLF (فرکانس بسیار کم) استفاده می کنند. اساساً ، این بدان معناست که این فلزیاب ها دارای دو سیم پیچ هستند – یکی برای انتقال سیگنال و دیگری برای دریافت آن هنگام بازگشت از برخورد به اشیاء مدفون شده در اعماق زمین. دستگاه های فلزیاب پالسی (القاء پالسی) کمتر مورد استفاده قرار می گرفتند اما اکنون یکی از سیستم ها محبوب در بازار می باشد. کمپانی های زیادی در زمینه طراحی و تولید فلزیاب فعالیت می کنند که دارای گنج یاب پالسی نیز هستند. این دستگاه ها در زمین های معدنی عملکردی بسیار خوبی دارند و مناسب کاوشگرانی است که به دنبال کشف گنج و دفینه هستند.

بهترین گنج یاب پالسی
بهترین گنج یاب پالسی

آشنایی بیشتر با سیستم پالسی :

سیستم های القایی پالس از یک سیم پیچ به عنوان فرستنده و گیرنده استفاده می کنند. نحوه کار بدین صورت می باشد که این دستگاه ، پالس های الکترونیکی را به داخل زمین می فرستد و یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند. یک گنج یاب پالسی معمولا در حدود 100 پالس در ثانیه ارسال می کند. وقتی پالس‌ها به یک جسم فلزی برخورد می‌کنند ، میدان مغناطیسی برعکس می‌شود و دستگاه آن سیگنال را دریافت می‌کند. اگر قصد کاوش در منطقه ای را دارید که دارای سطح معدنی زیاد است ، یک فلزیاب القاء پالسی بسیار مهم است. این فلزیاب قادر است عمق بیشتری را نسبت به دستگاه های VLF کاوش کند. همچنین دستگاه های پالسی برای کاوش در سواحل که آب شور وجود دارند نیز مناسب می باشند.

بهترین گنج یاب پالسی موجود در بازار :

بهترین یک کلمه نسبی است که ممکن است با توجه به شرایط متغییر باشد. گنج یاب های زیادی در بازار هستند که در حیطه کاری خود بهترین می باشند. بهترین گنج یاب برای هر کاوشگری با توجه به انتظار آن از فلزیاب و جنس هدفی که در جست و جوی آن می باشد بستگی دارد. اینکه بخواهیم با قاطعیت بگیم که فلان دستگاه بهترین بازار می باشد کمی منطقی نیست. برای انتخاب بهترین دستگاه باید فاکتور های زیادی در شرایط محیطی مختلف بررسی شود تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.  عواملی مانند قیمت دستگاه گنج یاب ، عمق کاوش دستگاه ، قدرت تفکیک و حساسیت دستگاه ، سازگاری با محیط های مختلف کاوش و … در انتخاب یک دستگاه تعیین کننده هستند.

برخی از ویژگی های یک دستگاه حرفه ای :

  • دستگاه حرفه ای باید مجهز به نشانگر حساسیت باشد.
  • یک گنج یاب حرفه ای باید عمق کاوش بالای 3 الی 4 متر داشته باشد.
  • دارای قابلیت تنظیم و تغییر فرکانس باشد (شیفت فرکانس)
  • قابلیت تفکیک فلزات حداقل 60 درصد را داشته باشد.
  • دارای هر دو نوع بالانس دستی و اتوماتیک باشد (بالانس دستی برای کاوشگران حرفه ای بسیار مهم است)
  • توانایی حذف ذرات ناخواسته حداقل ۵۰ درصدی را داشته باشد (این قابلیت باعث افزایش دقت دستگاه می شود )
  • دارای وزن کم و با طراحی ارگونومیک باشد.
  • تصویری بودن یک گنج یاب فقط یک ابزار اضافه می باشد و در افزایش یا کاهش کیفیت و عملکرد دستگاه دخیل نمی باشد.

برخی از برترین گنج یاب های بازار داخلی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب