جوغن مربعی در دفینه یابی

جوغن مربعی در دفینه یابی

جوغن مربعی در دفینه یابی

آثار و نشانه های موجود در دفینه یابی و گنج یابی بسیار زیاد می باشد که برخی از این ها نشانه ها دارای دفینه هستند. در این مقاله می خواهیم در مورد جوغن مربعی در دفینه یابی صحبت کنیم. جوغن به معنی کاسه بوده که در دفینه یابی دارای شکل های مختلفی می باشد که هر کدام معانی و مفاهیم خاص خود را دارند. البته در برخی ادبیات جوغن به معنی هاون نیز است. همانطور که اشاره کردیم جوغن دارای اشکال هندسی مختلفی است که  پیرامون و اطرافش به وسیله سنگ ، فلز ، سفال و هرچیز دیگری پوشیده باشد. در حال حاضر به سنگ نگاره های مثلثی شکل و مربع و مستطیل و … نیز جوغن گفته می شود.

جوغن مربعی در دفینه یابی
جوغن مربعی در دفینه یابی

جوغن مربعی در دفینه یابی :

برای اینکه بتوانید نشانه ها  و علائم موجود در گنج یابی را درک کنید و معنی و مفاهیم آن ها بفهمید حتما باید دانشی از باستان شناسی داشته باشید و برای این کار می توانید با مطالعه کتاب های باستان شناسی و تاریخی به اطلاعات خود بیفزایید. جوغن نیز مانند هر نشانه ای دیگه دارای تفاسیر و معانی مختلفی می باشد. طبق نظریه کارشناسان و باستان شناسان وجود جوغن در دفینه یابی به معنی وجود قبر می باشد که این قبر می تواند با ارزش باشد یا بی ارزش. جوغن مربعی نیز نشانه وجود گوردخمه ، مزار یا کلیسا می باشد. البته برای تعیین اینکه چه نوع قبری می باشد از ابعاد جوغن حکاکی شده استفاده می کنند.

مفهوم جوغن مربعی :

برای فهم معنی این جوغن نظریه های مختلفی وجود دارد که در ادامه به تشریح آن ها می پردازیم. عمق جوغن مربعی حکاکی شده متفاوت است و هر یک بیانگر وجود یک چیز می باشد. اگر عمق جوغن 5 سانتی متر باشد نشان دهنده وجود یک کلیسا است. اما اگر عمق آن کمتر باشد به معنی وجود قبر فردی است که دارای دفینه های ارزشمند می باشد. معمولا گوردخمه ها در بالا ترین نقطه کوه ها و در دل صخره ها می باشد. معمولا جوغن های مربع اشاره به وجود قبر دارند. قبرهای کاهن ها راهبان به وسیله این نوع جوغن ها علامت گذاری می شوند. که دقیقا از سمت راست آن بدون هیچ فاصله ای شروع می شود. باید در نظر داشته باشید که وجود گنج و دفینه ها در این مقبزه ها بسیار کم است و تنها یک قبر به شمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب