خفگی ناشی از گاز طلا

خفگی ناشی از گاز طلا در حفاری

خفگی ناشی از گاز طلا در حفاری

خفگی در پزشکی به وضعیتی گفته می‌شود که مسیر جریان هوای تنفسی به درون بدن و ریه با دشواری بسیار جدی و بسته‌شدن٬ روبرو شود. خفگی باعث آسفیکسی می‌شود که نخست به آن دسته از بافت‌ها و اندام‌های حساس به هیپوکسی، برای نمونه مغز، آسیب می‌زند.

خفگی ناشی از گاز طلا
خفگی ناشی از گاز طلا

بدن پس‌از انسداد مجرای تنفسی و با استفاده از اکسیژن باقی‌مانده در خون و شش‌ها تا چند دقیقه مشکلی نخواهد داشت و سپس این محرومیت تنفسی در مدت ۶-۴ دقیقه باعث آسیب و مرگ بافت‌های مغزی می‌شود به همین دلیل به این زمان زمان طلایی می‌گویند. خفگی معمولاً با تنفس‌خواهی همراه است. نیاز بدن به تنفس به خاطر افزایش دی‌اکسید کربن در خون ایجاد می‌شود و نه به خاطر کمبود اکسیژن در خون بدن.

خفگی ناشی از گاز طلا چگونه است ؟

امروزه خفگی هایی که برای کاوشگران گنج و دفینه صورت می گیرد اتفاقی تازه نمی باشد. خفگی هایی که بر اثر حفاری در دفینه یابی صورت می گیرد کلا بر دو قسم می باشد:

  • خفگی ناشی از گاز طلا و فلزات دیگر
  • خفگی ناشی از ابزار و ادوات حفاری

اکثر خفگی هایی که برای کاوشگران اتفاق می افتد بخاطر استفاده از ادواتی می باشد در برای حفاری بکار می گیرند. استفاده از ابزارهایی مانند پیکور و موتور برق در موقع حفاری بسیار خطرناک می باشد زیر این ابزار خود منو اکسید کربن تولید می کنند که باعث خفگی افراد در زیر زمین می شود. اما یکی از خفگی های خطرناک در حفاری گاز طلا و فلزات دفن شده در زیر زمین می باشد. اگر در زمان حفاری گاز ناشی از طلا را استشمام کنید سریعا دچار خفگی شده و موجب فلج موقت ریه و شش های شما می شود.

در این صورت باید به سرعت از محل حفاری خارج شده و کمی سرکه بخورید ، در غیر این صورت در عرض چند ثانیه خواهید مرد.این گاز ترکیبی از گاز سیانور می باشد. ضمنا فقط در مواردی که گاز بصورت ناچیز نشت کند، این مراحل قابل اجراست و گرنه صد در صد یا کور می شوید یا مشکل شدید تنفسی درست شبیه افرادی که با دیگر گازهای شیمیایی مسموم می شوند، روبرو می می شوید. گاز موجود در دفینه یابی نیز می تواند از طریق پوست نیز باعث مسمومیت شود.

مطالب مرتبط :

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آثار و نشانه ها ، حفره یاب ، معدن یاب ، ردیاب ، فلزیاب ارزان ، فلزیاب مگنومتر ، فلزیاب تصویری و … می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی فلزیاب شیراز و نمایندگی فلزیاب تهران با شماره 09120043750 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب