عمق کاوش فلزیاب

عمق کاوش فلزیاب

موارد موثر در عمق کاوش فلزیاب :

در هنگام خرید فلزیاب کاوشگران فاکتور های زیادی را در نظر می گیرند تا دستگاهی را مناسب با هدف خود خریداری کنند تا در کاوش های خود به موفقیت دست پیدا کنند. یکی از این فاکتور ها که برای برخی کاوشگران بسیار مهم است عمق کاوش فلزیاب می باشد. عمق نفوذ در هر دستگاهی متفاوت می باشد که عوامل متعددی در کاهش یا افزایش آن تاثیر مستقیم دارد. نوع سیستم کارکرد دستگاه یکی از مواردی می باشد که بر عمق دستگاه تاثیر می گذارد ، فلزیاب های VLF از عمق نفوذ پایینی برخوردار هستند ولی در مقابل فلزیاب پالسی به خاطر عملکرد سیستم پالسی خود عمق بیشتری را کاوش می کند.

عمق کاوش فلزیاب
عمق کاوش فلزیاب

یکی دیگر از موارد مهم بر افزایش عمق کاوش دستگاه ، کویل فلزیاب می باشد که وظیفه اصلی آن سنس فلز زیر خاک می باشد. کویل باید سازگار با دستگاه باشد تا حداکثر عملکرد و کارایی را داشته باشد پس در انتخاب کویل مناسب برای گنج یاب خود دقت زیادی کنید. برای مطالعه مقاله مربوط به کویل ها می توانید اینجا کلیک کنید. هر چه اندازه کویل دستگاه بزرگتر باشد می توانید عمق بیشتری را کاوش کنید.

بررسی نوع خاک در عمق دستگاه :

البته جنس خاک نیز یکی از عوامل مهم در میزان عمق دستگاه می باشد. منظور از جنس خاک بیشتر به لایه بندی خاک بر می گردد که در هریک عمق قابل دسترسی بسیار متفاوت خواهد بود. لایه بندی خاک در کاوش با فلزیاب شامل موارد زیر می باشند:

  • گروه اول :صخره ها
  • گروه دوم : خاک و سنگ ها
  • گروه سوم : خاک ذرات دار ، سنگ ، زغال ، ساروج ، خاک نرم
  • گروه چهارم : خاک ذرات دار ، سنگ ، زغال ، ساروج ، آهک و مواد معدنی

در این لایه بندی ها ، گروه اول عمق نفوذ 3 متر ، گروه دوم عمق نفوذ 2 متر ، گروه سوم عمق نفوذ 1 متر و گروه چهارم عمق نفوذ 40 سانتی متر می باشد. البته عمق قابل دسترس برای هر دستگاهی متفاوت می باشد. البته باید این را در نظر گرفت که عمق نفوذ در خاک های تک لایه که معمولا خاک نرم هستند بسیار بالا می باشد و بنابراین نمی تواند گزینه مناسبی برای تست عمق کاوش باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب