مناطق دارای گنج ایران

مناطق دارای گنج ایران

مناطق دارای گنج ایران کجاست

معرفی مناطق دارای گنج ایران :

امروزه افراد زیادی وجود دارند که به دنبال یافتن گنج و دفینه هستند. اما این کار علاوه بر اینکه نیاز به ابراز و امکانات گنج یابی مانند فلزیاب ، گنج یاب دارد ، نیازمند شناخت منطقه دارای گنج می باشد یا حداقل به دنبال مناطقی باید گشت که دارای قدمت باستانی باشد. این عرصه برای برخی افراد جنبه تفریحی دارد و عده ای دیگر به صورت جدی به دنبال دفینه های مخفی شده در دل خاک هستند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دنبال تحقق بخشیدن به رویاهای خود هستید پس با ما همراه باشید تا مناطق دارای گنج ایران را به شما معرفی کنیم.

1- گنج تپه خوروین :

روستای خوروین یکی از آثار باستانی و قدیمی ایران است که در توابع شهرستان ساوجبلاغ استان البرز قرار گرفته است. روستای خوروین دارای یک امامزاده و دو آثار ملی و باستانی با نام های تپه گنج و سیاه تپه است که قدمت آنها به 2000 سال پیش از میلاد مسیح می گردد. در این روستا در دوران قدیم محصولاتی مانند توت،انگور،گردو پرورش داده می شده اما اکنون اکثر محصولات باغی و همچنین گندم ، سیب زمینی ، جو و نخود کشت می شود.

مناطق دارای گنج ایران-گنج تپه
مناطق دارای گنج ایران-گنج تپه

تپه گنج تقریبا 90 سال پیش توسط باستان شناسان مورد کاوش و بررسی قرار گرفت که آثار باستانی زیادی از دل آن بیرون کشیدند البته امروزه توسط افراد سودجود مورد حفاری های بی رویه قرار گرفته است. بیشتر گنج های نهفته در این تپه در محوطه محرابه مهر آن قرار دارد.

2- قلعه گنج :

یکی دیگر از منطق دارای گنج ایران ، شهر قلعه گنج می باشد. این شهر در استان کرمان قرار گرفته و قدمت آن به دوران قبل ازاسلام بر می گردد که یکی از قدیمی ترین شهر های باستانی ایران می باشد. گنجینه های بدست آمده از این منطقه نشان دهنده قدمت 5000 سااله می باشد. مردم قلعه گنج در دوران قدیم  صاحب قنات‌ها، گنج‌ها، نعمت‌ها و آبادانی‌های فراوان بوده‌اند و نام قدیمی آن نیز کلات گنج بوده ، البته هنوز هم برخی اقوام در این منطقه به کلات گنجی معرو هستند.

مناطق دارای گنج ایران-قلعه گنج
مناطق دارای گنج ایران-قلعه گنج

3- روستای گنج حاجی آباد :

منطقه دیگری که می توانید در آن به دنبال گنج بگردید روستای گنج می باشد. این روستا در دهستان طارم شهرستان حاجی اباد استان هرمزگان قرار دارد. شهر حاجی‌آباد نسبت به بقیه مراکز شهرستان‌های هرمزگان از ارتفاع بیشتری از سطح دریا برخوردار است. دهستان طارم را می توان یکی دیگر از قدیمی ترین منطقه های باستانی و قدیمی ایران دانست که دارای آثار باستانی زیایدی می باشد.

روستای گنج
روستای گنج

4 – روستای گنج لردگان :

در ادامه بررسی مناطق دارای گنج ایران به روستای گنج لردگان می رسیم. این روستا از توابع بخش فلارد شهرستان خانمیرزا در استان چهارمحال و بختیاری ایران است. این روستا در دهستان فلارد قرار دارد و دارای گنجینه های پنهان زیادی است. در تپه ها اطراف و نواحی باستانی این شهرستان چندین منطقه تاریخی قرار دارد که این افراد با آگاهی از این موضوع و با استفاده از ابزار و تجهیزات گنج یابی به کاوش غیرقانونی در این منطقه می پردازند.

مناطق دارای گنج ایران
مناطق دارای گنج ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب