نماد گوزن

نماد گوزن در دفینه یابی

نماد گوزن در دفینه یابی | نماد گوزن در گنج یابی

[alert style=”warning”]

آدرس فروشگاه فلزیاب در شیراز : شیراز ، پل معالی آباد ، انتهای دینکان ، کوچه ۲۱ شهید دینکانی

تلفن تماس : 09120043750

[/alert]

گوزن به اعضای خانوادهٔ گوزنیان (Cervidae) در راستهٔ جفت‌ سمان گفته می‌شود. آن‌ها حدود ۲۷ تا ۲۸ میلیون سال پیش از گاو سانان جدا شدند و اکنون حداقل ۹۰ گونه زنده از آن‌ها در نقاط مختلف دنیا زندگی می‌کنند. جنس نر تمام گونه‌های گوزن به جز گوزن آبی شاخ دارد اما در بیشتر گونه‌ها جنس ماده شاخ ندارد. شاخ گوزن‌ها تفاوت مهمی با سایر حیوانات شاخ‌ دار مثل گاو سانان و کرگدن‌ ها دارد. شاخ آن‌ها دائمی نیست و هر سال می‌افتد و به جایش شاخ جدیدی می‌روید.

نماد گوزن
نماد گوزن

مفهوم نماد گوزن در دفینه یابی :

نماد گوزن نیز مانند دیگر نماد ها می باشد فقط دارای نظریه ها و تفاسیر متفاوتی در پیدا کردن دفینه های موجود در این نماد می باشد. باستان شناسان و کارشناسان دفینه یابی نظریه های متفاوتی را برای این نماد بیان کرده اند که برخی از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

  • نظریه اول :

اگر در این نماد شاخهای گوزن مشخص باشد، نشانگر وجود انبار زیرزمینی یا جان پناه است. بعضی اوقات نیز هم نشان دهنده وجود دخمه های پر پیچ و خم است. امکان دارد نشانه گوزن بر روی قبر هم دیده شود.

  • نظریه دوم :

گوزن، نماد تقوا بوده و توصیف کننده رهبری، پیروزی، شادی و مردانگی است. علامت گوزن به وجود قبر یک زن هم اشاره دارد. اگر در معنای دفینه باشد به غار زیرزمینی یا دخمه پر پیچ و خم اشاره دارد.

  • نظریه سوم :

اگر نماد گوزن ماده باشد، به طور کلی این نوع علامات رو به روی نهرها و کنار رودخانه ها دیده شده اند. رد پای گوزن ماده مسیر را نشان می دهد. اگر گوزن ماده تنها باشد، دفینه در نزدیکی های جهت نگاه علامت می باشد.

مطالب بیشتر در آثار و نشانه ها :

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فلزیاب ، حفره یاب ، ردیاب و … می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی فلزیاب شیراز ، نمایندگی فلزیاب تهران با شماره 09120043750 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب